Normann Copenhagen

Normann Copenhagen var på utkikk etter et enkelt, profesjonelt POS-system og fant det hos DdD

Normann Copenhagen er et designfirma med et stort utvalg produkter, fra interiør og møbler til belysning. I 2002 lanserte Normann Copenhagen sitt første produkt under det navnet. Dette viste seg å bli en umiddelbar suksess, og i løpet av de siste 14 årene har utvalget blitt utvidet til å omfatte 1600 produkter solgt til kunder i over 80 land.

Siden 2005 har Normann Copenhagen holdt til i en stor flaggskipbutikk i Østerbro i København. De trengte et nytt profesjonelt POS- og backoffice-system som kunne oppfylle alle kravene de hadde for produktstyring og integrasjon med andre systemer.
 

Enkelt og profesjonelt

Etter nøye overveielser valgte de en komplett løsning fra DdD som tilbød POS- og backoffice-verktøy. Normann Copenhagen så på flere systemer, hvorav ingen oppfylte forventningene de hadde. Men etter å ha blitt anbefalt å snakke med DdD fant de løsningen de trengte til butikken sin. En vesentlig grunn til at de valgte DdD, var systemets enkelhet.

Morten Toft, økonomidirektør ved Normann Copenhagen forklarer: «Systemet til DdD har ikke en masse funksjoner vi ikke har bruk for. Det er tilpasset vår industri (tekstiler, møbler og interiør) og har nøyaktig de funksjonene vi trenger for å kunne tilby kundene som besøker oss i butikken, en profesjonell service.
I tillegg kan systemet håndtere det store antallet varer vi har på lager. I vårt firma er det viktig å kunne dele produkter inn i produktgrupper, ettersom vi har et stort utvalg produkter delt inn i grupper, undergrupper og leverandør for enkel tilgang», fortsetter Morten Toft.
 

Kort prosjektfase

Systemets enkelthet kommer også frem i leveringsfasen. Prosjektfasen, fra signering av kontrakten til systemet er overlevert, er svært kort. Programvaren er installert i kassaapparatene hos DdD før levering. Deretter er det mulig å velge om systemet skal settes opp av en av konsulentene våre, en tjeneste som inkluderer opplæring, eller om du heller vil sette opp systemet selv.

Normann Copenhagens system ble satt opp av en av DdDs systemkonsulenter som ga opplæring i bruken av kassaapparater og backoffice-funksjoner samme dag.
»Systemet ble installert i Østerbro-butikken i mai, og vi har vært i full drift fra første dag. Vi fikk en grundig innføring i systemet, og DdDs konsulent lå alltid et skritt foran og kjente godt til vår spesifikke situasjon», sier Morten Toft.

Ved hjelp av DdD-systemets innebygde API er Normann Copenhagen akkurat nå i ferd med å utføre en integrasjon med Microsofts C5-ERP-system. De skal også åpne en popup-butikk på København lufthavn, noe som vil kreve installasjon av et kassaapparat i en begrenset periode.

Takket være DdD-løsningens enkelhet og brukervennlighet kan systemet raskt og enkelt utvides til å inkludere flere butikker, enten disse er permanente eller, som i Normann Copenhagens tilfelle, i form av en popup-butikk.
 


Chat med oss x